امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه چیست؟

امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه چیست؟

امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه توانسته نیاز مشاغل مختلف را در زمینه مدیریت امور مالی مرتفع کند. این نرم افزار به منظور انجام عملیات های مالی و حسابداری در عمده فروشی ها و خرده فروشی ها طراحی شده و جزو نرم افزارهای مورد تایید اداره امور مالیاتی به شمار می رود. در مطلب پیش رو قصد داریم شما را با امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه آشنا کنیم.

 

امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه

 

نرم افزار کسبه

قبل از آنکه به امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که مشاغل مختلف از نرم افزارهایی برای انجام عملیات حسابداری خود استفاده کنند که مورد تایید اداره امور مالیاتی باشد. نرم افزار کسبه جزو این دسته از نرم افزارهای حسابداری قلمداد می شود و می توان از آن به عنوان صندوق مکانیزه فروش نیز استفاده کرد. از مهم ترین امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه این است که شما می توانید گزارش های مورد نیاز اداره دارایی از جمله گزارش TTMS ، صورت سود و زیان سالانه و … را از آن تهیه کنید. توجه داشته باشید که این گزارشات به طور خودکار به اداره دارایی ارسال نمی شوند. بلکه ارسال آن بر اساس تمایل شما انجام می شود.

در خصوص اهمیت انتخاب نرم افزار حسابداری باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که مشاغل مختلف نمی توانند از نرم افزارهایی استفاده کنند که مورد تایید اداره دارایی نباشد. در واقع این کار نوعی تخلف محسوب می شود و جریمه های خاص خود را به همراه دارد. به همین دلیل تاکنون نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار حسابداری خدمات کامپیوتری، نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم افزار حسابداری موبایل فروشی، نرم افزار فروشگاهی سوپرمارکت و … توسط برند صنوبر، سپیدار سیستم، هلو، اخوان و سایر برندها طراحی و عرضه شده است. با کمک این نرم افزارها می توان موجودی انبار، بدهکاری، بستانکاری، صدور فاکتور و … را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام داد.

افراد برای استفاده از نرم افزارهای حسابداری هیچ نیازی به فراگرفتن دانش تخصصی حسابداری ندارند و فقط کافیست با یک آموزش ساده، یاد بگیرند با بخش های مختلف آن کار کنند. یکی از ویژگی های نرم افزار حسابداری صنوبر محیط کاربری آسان و ارائه آموزش های لازم می باشد.

همین الان نرم افزار حسابداری فروشگاهی را با قیمت استثنایی خریداری کنید

معرفی امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه

صدور انواع فاکتور

فاکتورها دارای انواع مختلفی هستند و صرفا مختص به فاکتور خرید یا فروش نیستند. به طور مثال از قابلیت های نرم افزار حسابداری کسبه می توان به امکان صدور فاکتور برگشت از خرید و فاکتور برگشت از فروش اشاره کرد. منظور از این دو فاکتور چیست؟ فرض کنید مشتری از شما محصولی را خریداری کرده اما به هر دلیلی آن را مرجوع می کند. برای این مشتریان باید فاکتور برگشت از فروش صادر کنید و مبلغ آن را از صندوق کسر کنید.

فاکتور برگشت از خرید هم در زمانی صادر می شود که شما یک محصولی را از عمده فروش خریداری کرده اید اما به دلایلی همچون نقص یا خرابی، قصد عودت دادن آن را دارید. در این شرایط باید فاکتور برگشت از خرید صادر کنید. از امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه این است که هیچ محدودیتی در صدور این فاکتورها ندارد. برخی از مشاغل در زمینه فروش محصولات فعالیت می کنند. اما برخی دیگر در زمینه خدمات کار می کنند. نرم افزار حسابداری کسبه قادر است انواع فاکتور تعمیرات و خدمات را نیز صادر کند.

انبارداری و تعریف کالا

اگر جزو آن دسته از مشاغلی هستید که در حوزه فروش محصول مشغول به کار هستید حتما با انبار سروکار خواهید داشت. اما مشاغل خدماتی از انبار استفاده نمی کنند. مدیریت موجودی  انبار نقش مهمی در موفقیت کسب و کار دارد. زیرا باید دائما موجودی را حفظ کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم. از امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه این است که می توانید علاوه بر تعریف کالا به تعداد نامحدود، انبارگردانی را نیز انجام دهید. امکان تعیین نقطه سفارش مجدد نیز برای شما وجود دارد.

منظور از نقطه سفارش مجدد چیست؟ به طور مثال شما در زمینه فروش گوشی تلفن همراه فعالیت می کنید. می توانید در نرم افزار حسابداری کسبه تعریف کنید که هر زمان موجودی انبار به کمتر از 10 تلفن همراه رسید هشدار خرید برای شما فعال شود. بعضی از موبایل فروشی ها در زمینه تعمیرات نیز خدمات ارائه می کنند. آن ها می توانند فاکتورهای خدماتی را علاوه بر فاکتور فروش صادر کنند.

ثبت دریافتی ها و پرداختی های روزانه

از مهم ترین امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه این است که شما عزیزان می توانید دریافتی ها و پرداختی های روزانه را ثبت کنید. قطعا تمام معاملات به صورت نقدی انجام نمی شود. بسیاری از آن ها با سفته، چک، بن، حواله، کارت و … صورت می گیرند. در این نرم افزار می توانید هر کدام از این روش ها را به تفکیک ثبت کنید. علاوه بر آن امکان ثبت پرداختی ها و بدهی ها نیز وجود دارد.

افزودن بازاریاب و پخش مویرگی

اگر جزو آن دسته از کسب وکارهایی محسوب می شوید که از بازاریابان برای معرفی محصولات و خدمات خود کمک می گیرید می توانید وارد بخش مربوطه در نرم افزار شوید و هر کدام از بازاریابان را معرفی کنید و پورسانت آن ها را به طور خودکار محاسبه کنید. همچنین امکان محاسبه خودکار حقوق و دستمزد پرسنل نیز وجود دارد. با این اوصاف دیگر هیچ خطا و اشتباهی در روند ثبت هزینه ها به وجود نخواهد آمد. در حالی که سیستم حسابداری سنتی دارای چنین مشکلی بود و کسب وکارها را دچار چالش های فراوان می کرد.

کلام آخر !

پس از آنکه به معرفی مهم ترین امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی کسبه پرداختیم نوبت به این می رسد که بگوییم این نرم افزار تنها یکی از ده ها نرم افزار مورد تایید اداره دارایی می باشد. اگر از لیست نرم افزارهای مورد تایید اداره دارایی مطلع نیستید می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت به آن دست پیدا کنید.

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات