بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی چیست؟

بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی چیست؟

تمام واحدهای مرتبط ملزم به استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی هستند. زیرا با استفاده از این ابزار می توانند ورودی و خروجی انبار را کنترل کنند و از میزان مصرف مواد اولیه مطلع شوند. بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی به مدیران واحدها کمک می کند که بتوانند سود و زیان کالای تولید شده را محاسبه کرده و بر اساس آن قیمت کالا را تعیین کنند. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با معیارهای یک ابزار مالی استاندارد و ایده آل آشنا شوید.

 

بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی

 

نرم افزار حسابداری تولیدی

متاسفانه یکی از مشکلاتی که در واحدهای تولیدی وجود دارد عدم استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی است. این امر سبب می شود که مدیر مجموعه نتواند کنترل و نظارت دقیقی بر ورودی و خروجی انبار داشته باشد و از میزان مصرف مواد اولیه مطلع شود. همچنین توانایی در محاسبه سود و زیان و قیمت کالای تولید شده، مشکلات زیادی را بر سر راه کسب و کار ایجاد می کند. هنگامی که از کسب و کارهای بزرگ مانند کارگاه های تولیدی یا کارخانجات صحبت می کنیم حسابداری به عنوان یک مساله مهم و چالش برانگیز مطرح می شود. حسابداری نقش مهمی در آینده یک واحد تولیدی دارد. زیرا فرآیند تولید یک فرآیند پیچیده به شمار می رود که نیازمند نظارت و کنترل دقیق است. بر همین اساس توصیه می کنیم با شناخت بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی و استفاده از آن، مسیر کسب و کار خود را هموار کنید.

استفاده از نرم افزارهای مالی نه تنها در مشاغل تولیدی بلکه در مشاغل خدماتی نیز اهمیت دارد. به طور مثال مشاغل مرتبط از نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار حسابداری خدمات کامپیوتری، نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم افزار حسابداری موبایل فروشی، نرم افزار فروشگاهی سوپرمارکت و … استفاده می کنند تا از مزایا و ویژگی های آن بهره مند شوند. در هنگام انتخاب یک نرم افزار حسابداری باید ابتدا نیاز خود را بسنجیم و بر مبنای آن به سراغ نرم افزاری برویم که پاسخگوی نیاز ما باشد.

همین الان نرم افزار حسابداری فروشگاهی را با قیمت استثنایی خریداری کنید

معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری تولیدی

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم توجه به نیاز واحد تولیدی، نقش مهمی در انتخاب نرم افزار حسابداری دارد. آیا کسب و کار شما در ابعاد بزرگ و پیشرفته می باشد یا مدیر یک کارخانه کوچک با فعالیت محدود هستید؟ آیا انتظار دارید نرم افزاری که انتخاب می کنید قابلیت ارتقا و بروزرسانی را داشته باشد یا خیر؟ آیا قابلیت اتصال به سایر نرم افزارهای مالی از جمله نرم افزار حقوق و دستمزد، مالیات و … را دارد؟ با پاسخ به تمام این سوالات گام مهمی در انتخاب یک نرم افزار ایده آل برخواهید داشت.

برندهای متعددی در زمینه طراحی و تولید نرم افزارهای حسابداری وجود دارند که هر کدام از آن ها قابلیت های منحصر به فردی در محصولات خود ارائه می دهند. اما نرم افزار حسابداری صنوبر یکی از برترین برندهای فعال در این حوزه شناخته شده که با توجه به نیاز واحدهای تولیدی، ابزارها و نرم افزارهای مالی را طراحی و عرضه کرده و تاکنون توانسته رضایت بالای مشتریان را جلب کند.

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی

مدیریت موجودی

انبار بخش مهمی از واحد تولیدی می باشد و سرمایه عظیمی در آن نگهداری می شود. از مهم ترین مواردی که در انبار وجود دارد مواد اولیه و کالای تولید شده می باشد. هر کدام از آن ها در انبارهای مختلفی نگهداری می شوند. به طور مثال تصور کنید که شما مدیر یک کارخانه تولید فرش هستید. منظور از مواد اولیه، نخ و ابزارهای مرتبط است و منظور از کالای تولید شده، فرش ماشینی یا دستباف می باشد که تا زمان رسیدن به دست مشتری در انبار قرار داده می شوند. مدیر یک واحد تولیدی باید بتواند کنترل دقیقی بر موجودی انبار داشته باشد. در غیر این صورت نمی تواند برنامه ریزی و بودجه بندی دقیقی برای آینده واحد تولیدی داشته باشد.

تجزیه و تحلیل تولید

یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی این است که می تواند میزان تولید و فروش را تجزیه و تحلیل کند و بر اساس آن گزارشات کاربردی ارائه دهد. به طور مثال می تواند میزان تقاضا برای کالاهای متعدد را آنالیز کند و پرفروش ترین یا کم فروش ترین محصولات را اعلام کند. مدیر واحد تولیدی بر اساس این گزارشات، روند کاری خود را تغییر می دهد و سرمایه گذاری بیشتری در زمینه تولید محصولات پرفروش انجام می دهد. در حالی که اگر نرم افزار قابلیت ارائه گزارشات کاربردی را نداشته باشد نمی توان به آینده کسب و کار و موفقیت آن امیدوار بود.

محاسبه قیمت کالای تولید شده

بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی امکان محاسبه قیمت کالای تولید شده را دارد. افرادی که در زمینه حسابداری از تجربه و مهارت بالایی برخوردارند به خوبی می دانند که در محاسبه بهای تمام شده، پارامترهایی همچون هزینه حقوق و دستمزد، هزینه مصرف انرژی، هزینه حمل و نقل، مالیات و …. نیز در نظر گرفته می شود تا بتوان سود خالص و ناخالص آن را به درستی محاسبه کرد. در نرم افزارهای حسابداری می توان بدون هیچ گونه خطا و اشتباه و با بهره گیری از فرمول های پیشرفته محاسبه را انجام داد.

کاهش خطا و اشتباه

خوشبختانه از زمانی که نرم افزارهای حسابداری وارد میدان شده اند شاهد کاهش خطا و اشتباه در محاسبات، حقوق و دستمزد، مالیات و … هستیم. موضوعاتی مانند مالیات و نحوه محاسبه حقوق و دستمزد بر اساس ساعات اضافه کار اهمیت بسیار زیادی دارند که انجام محاسبات دستی آن، علاوه بر افزایش احتمال خطا، عواقبی مانند جریمه های مالیاتی را در پی خواهد داشت.

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات