مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی چیست؟

مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی چیست؟

این مطلب با هدف بررسی مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی ارائه می شود. حسابداری تولیدی یکی از دشوارترین رشته های حسابداری می باشد. زیرا باید بهای تمام کالای تولید شده را در آن محاسبه کرد. عوامل زیادی بر بهای تمام شده موثر هستند که تشخیص و بررسی میزان تاثیر آن ها بر عهده حسابدار مربوطه می باشد. این فرد برای انجام دقیق کارها و جلوگیری از خطا و اشتباه از نرم افزارهای مالی کمک می گیرد. اگر با مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی آشنا نیستید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

حسابداری تولیدی چیست ؟

از مهم ترین مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی می توان به رفع موانع موجود، بهبود مسیر تولید، محاسبه بهای تمام شده و … اشاره کرد. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده اگر تولیدکنندگان خود را با شرایط جدید جهانی وفق ندهند با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. به نحوی که تولید آن ها در خطر می افتد و با چالش هایی از جمله ورشکستگی روبرو می شوند. اگر تولیدکنندگان بخواهند از این مشکلات جان سالم به در ببرند باید از ابزارهای جدید و دیجیتال مانند نرم افزار حسابداری، نرم افزار ERP و … استفاده کنند. از آنجایی که حسابداری تولیدی یکی از دشوارترین شاخه های این علم محسوب می شود افراد فعال در این زمینه باید از مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی بهره بگیرند تا بتوانند مسئولیت های خود را به درستی انجام دهند. در مطالب قبل به طور مفصل راجع به حسابداری تولیدی صحبت کردیم.

استفاده از نرم افزارهای حسابداری نه تنها در مشاغل تولیدی بلکه در تمام مشاغل الزامی است. به طور مثال شما می توانید بر اساس نوع کسب و کار خود از نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم افزار حسابداری خدمات کامپیوتری، نرم افزار حسابداری موبایل فروشی، نرم افزار فروشگاهی سوپرمارکت و … استفاده کنید.

همین الان نرم افزار حسابداری فروشگاهی را با قیمت استثنایی خریداری کنید

اهمیت استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی

نرم افزار حسابداری تولیدی از جهات مختلف با نرم افزار شرکتی، بازرگانی و فروشگاهی متفاوت است. در یک واحد تولیدی باید مواد اولیه، خروجی محصول، تلفات تولید و … به طور دقیق اندازه گیری شوند تا بتوان بهای تمام شده کالا را محاسبه کرد. این موضوع برای به حداکثر رساندن عملکرد مالی و فنی اهمیت زیادی دارد. در واقع می توان گفت که نخستین گام برای کنترل ضرر در هر کارخانه، استقرار یک سیستم حسابداری تولیدی می باشد تا به وسیله آن بتوان داده ها را به طور دقیق کنترل کرد و ضرر و زیان احتمالی را مورد بررسی قرار داد. قطعا استفاده از بهترین نرم افزارهای موجود در این زمینه علاوه بر ساده سازی امور مالی، سبب بهینه سازی آن نیز می شوند و کمک زیادی به مدیران بخش تولید خواهد کرد.

محصولات در واحد تولیدی با فرمولاسیون مختلفی تولید می شوند. این تولیدات می تواند بر اساس سفارش مشتری نیز انجام شود. در واحدهای تولیدی با استفاده از تجربیات پیشین، اقدام به خرید و نگهداری مواد اولیه در انبار می شود. در این زمینه دو مساله حائز اهمیت می باشد. نخست آنکه مواد اولیه به موقع تامین شود و دوم نگهداری مواد اولیه بیشتر از حد نیاز، به نحوی که باعث خواب سرمایه شود. زیرا این موضوع می تواند نوعی ضرر در نظر گرفته شود. اگر مواد اولیه فاسد شدنی باشند شاهد افزایش مشکلات خواهیم بود. به تمام این مشکلات باید انبارگردانی مواد اولیه استفاده نشده را نیز افزود.

اگر با توجه به موارد فوق، بهای دقیق و تمام شده یک محصول را شناسایی کنیم قیمت گذاری آن بهتر انجام خواهد شد. قیمت در بازار رقابتی امر مهمی تلقی می شود و می تواند باعث جذب یا دفع مشتری شود. البته به جز قیمت می توان به سایر پارامترها از جمله کیفیت نیز در جذب مشتری اشاره کرد.

آیا برای حسابداری از ERP استفاده می کنیم؟

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که ابزارهای مالی و هوشمند به دو دسته نرم افزار حسابداری و ERP تقسیم می شوند. نرم افزار حسابداری به عنوان زیرمجموعه ای از ERP محسوب می شود. به این معنا که ERP بسیار گسترده تر است و می توان بیشتر از کاربرد یک نرم افزار حسابداری از آن انتظار داشت. از آنجایی که حسابداری تولیدی از حساسیت بالایی برخوردار می باشد در اغلب کارخانجات و واحدهای تولیدی از ERP استفاده می شود. در ادامه شما را با مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی ERP آشنا خواهیم کرد.

نمای کامل از وضعیت مالی

قطعا تولیدکنندگان تمایل دارند تا در مصرف منابع صرفه جویی کنند. بدین منظور از سیستم های حسابداری ویژه ERP استفاده می کنند تا بتوانند سنجش الگوی فرآیندهای تجاری، پیش بینی رفتار، بازاریابی و مدیریت زنجیره تامین را به درستی انجام دهند. از مهم ترین مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی ERP این است که یک نمای کلی 360 درجه از وضعیت مالی و کسب و کار را در معرض دید شما قرار می دهد و بتوانید علاوه بر پیش بینی نتایج در آینده، اقدام به مدیریت بهتر ریسک کنید.

ساده سازی فرآیندهای مالی

نرم افزار محاسبه بهای تمام شده از مهم ترین ماژول ها در حسابداری تولیدی و ERP می باشد. این سیستم می تواند نمونه موفقی از تسهیل فرآیندهای حسابداری باشد. بدون شک سوابق مالی بی کیفیت عامل مهمی در آسیب به سازمان می باشد. گزارش هایی که توسط نرم افزار حسابداری ارائه می شود به منظور اخذ تصمیمات در زمینه سرمایه گذاری اهمیت دارند. حسابداری تولیدی با ERP بسیار دقیق تر انجام می شود. زیرا بر مبنای اطلاعات استاندارد و معتبر می باشد.

ارتباط میان فرآیندهای مالی و تولیدی

از دیگر مزایای نرم افزار حسابداری تولیدی این است که میان فرآیندهای مالی و تولیدی ارتباط برقرار می کند. فرآیندهای کسب و کار در سازمان های تولید پیچیده می باشد و اگر به شیوه ای صحیح از نرم افزار ERP استفاده کنیم قطعا به دیدی جامع دست پیدا خواهیم کرد و می توانیم فرآیندهای کسب وکار را یکپارچه و شفاف ببینیم.

گردش کاری خودکار

با استفاده از سیستم حسابداری تولیدی تمام تراکنش های مالی به طور خودکار ردیابی می شوند و هیچ نیازی به استفاده از اسناد کاغذی نمی باشد. تمام پرداخت ها به موقع انجام می شوند و دقت افزایش پیدا می کند. همچنین گزارش گیری ها نیز کاملا اتوماتیک خواهد شد و اطلاعات مفصل و قابل مقایسه ای در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت.

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات