معرفی 5 تا از نرم افزارهای حسابداری خدماتی

معرفی 5 تا از نرم افزارهای حسابداری خدماتی

در حال حاضر تعداد نرم افزارهای حسابداری خدماتی در بازار بسیار زیاد هستند. به نحوی که افراد در انتخاب و خرید آن ها دچار چالش و سردرگمی می شوند. با این حال می توان گفت که بخش عمده ای از آن ها عملکرد مطلوبی دارند و تاکنون توانسته اند نیاز کسب و کارهای خدماتی را مرتفع سازند. در مطلب پیش رو قصد داریم علاوه بر معرفی 5 تا از نرم افزارهای حسابداری خدماتی، به بررسی ویژگی های هر کدام نیز بپردازیم.

 

نرم افزارهای حسابداری خدماتی

 

سیستم حسابداری خدماتی

استفاده از نرم افزارهای حسابداری خدماتی توسط شرکت های مربوطه امری حیاتی و الزامی است. در واقع سیستم حسابداری خدماتی متفاوت از سیستم حسابداری تولیدی و صنعتی است. حسابداران و مدیران مالی باید در انتخاب و خرید نرم افزارهای حسابداری خدماتی حساسیت زیادی به خرج دهند و تلاش کنند که به سراغ برندهای مشهور و نام آشنا بروند. یکی از معتبرترین مجموعه های تولید نرم افزار، شرکت صنوبر می باشد. این شرکت تاکنون توانسته برای اصناف مختلف اقدام به طراحی و عرضه نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار حسابداری موبایل فروشی، نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم افزار حسابداری خدمات کامپیوتری، نرم افزار فروشگاهی سوپرمارکت  و … کند.

همین الان نرم افزار حسابداری فروشگاهی را با قیمت استثنایی خریداری کنید

نرم افزار حسابداری صنوبر

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم برند صنوبر در زمینه تولید انواع نرم افزار حسابداری فعال است. از مهم ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری خدماتی صنوبر، محیطی ساده و کاربردی می باشد. به این معنا که نیازی نیست برای کار کردن با بخش های متنوع آن، به دانش حسابداری مسلط باشید. بلکه کافیست تا صرفا آموزش کار با نرم افزار را بیاموزید. از کاربردهای این سیستم می توان به ثبت اطلاعات مالی، انجام عملیات مرتبط با چک های دریافتنی و پرداختنی، گزارش های دقیق،  فروش خدمات و …. اشاره کرد.

یکی از ویژگی های شرکت های خدماتی که سبب جلب اعتماد و رضایت مشتریان می شود، شفاف سازی در امور است. نرم افزارهای حسابداری خدماتی باید قادر به تهیه صورتحساب در لحظه باشند. به این معنا که بتوانند در حضور مشتری، انواع فاکتور نقدی و غیرنقدی مرتبط را صادر کنند. این امر بر کیفیت ارتباط با مشتری می افزاید. تهیه خودکار صورت مغایرت بانکی از دیگر مزایای نرم افزار حسابداری صنوبر است. تهیه صورت مغایرت بانکی به روش دستی بسیار زمان بر است و می تواند اشتباهات و خطاهای زیادی در آن رخ دهد. اما نرم افزار صنوبر در این زمینه نیز شما را یاری خواهد کرد. برای آموزش کار با بخش های مختلف نرم افزار می توانید به سراغ بخش آموزش در همین وب سایت بروید.

نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

از بهترین نرم افزارهای حسابداری خدماتی می توان به برند سپیدار سیستم اشاره کرد. این برند نیز همانند برند صنوبر برای بسیاری از اصناف، نرم افزار حسابداری طراحی کرده و به آن ها کمک کرده تا بتوانند کنترل و نظارت دقیقی بر امور مالی خود داشته باشند. در این نرم افزار شاهد بخشی به نام مدیریت فروش خدمات هستیم. به این معنا که می توانید برای خدمات متفاوت، نوع فروش تعیین کنید. فروش اقساطی، فروش نقدی و … از این دست هستند.

از ویژگی های نرم افزار سپیدار سیستم تعیین مدل های گوناگو پورسانت می باشد. به این معنا که می توانید با تعریف بازاریاب یا واسط، پورسانت آن را به طور خودکار محاسبه کنید و فاکتور را بر مبنای تسویه یا عدم تسویه با او صادر کنید. همچنین تمام دریافت ها و پرداخت های بانکی توسط این نرم افزار امکان پذیر است. همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم تهیه خودکار صورت مغایرت بانکی اهمیت زیادی دارد. در نرم افزار سپیدار سیستم نیز شاهد این قابلیت مهم هستیم.

نرم افزار حسابداری قیاس

صدور فاکتور در تمام مشاغل از جمله خدماتی، تولیدی، صنعتی و … کاربرد دارد. مجموعه هایی که خدمات گوناگونی را به مشتریان خود ارائه می کنند باید دارای سیستمی باشند که علاوه بر صدور فاکتور برای خدمات، قابلیت ترکیب خدمات و کالا را نیز داشته باشند. زیرا برخی از شرکت ها و مراکز خدماتی، علاوه بر ارائه خدمات، کالاهای مرتبط را نیز به فروش می رسانند. پس توصیه می کنیم به جای استفاده از دو نرم افزار مختلف، از یک نرم افزار برای یکپارچه سازی خدمات خود استفاده کنید. نرم افزار حسابداری قیاس از این ویژگی برخوردار است.

از دیگر قابلیت های نرم افزار حسابداری قیاس می توان به تعریف کالا و خدمات و صدور فاکتور اشاره کرد. این نرم افزار دارای تفصیل شناوری نیز می باشد و می تواند اسناد مرجع حسابداری را برای تحریر دفاتر قانونی صادر کند. بهتر است که نرم افزارهای حسابداری خدماتی بتوانند به طور همزمان بر روی محیط ویندوز و اندروید اجرا شوند که نرم افزار قیاس دارای این مزیت می باشد.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

فروش خدمات به طور غیر نقدی، مسلتزم داشتن ابزاری است که اطلاعات را به طور دقیق ثبت کند. در برخی از مواقع دریافت وجه به شکل اقساطی است و وجوه مربوطه در دوره های آتی از مشتری دریافت می شوند. تمام این تراکنش ها باید به طور جداگانه در نرم افزار ثبت شوند. نرم افزار حسابداری هوشمند نوین این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از نرم افزار حسابداری هوشمند نوین دیگر نیازی به نصب نرم افزارهای جداگانه برای محاسبه مالیات، حقوق و دستمزد، خدمات مالی و … نخواهید داشت. زیرا تمام این امکانات را شکل یک مجموعه در نرم افزار حسابداری هوشمند نوین وجود دارد.

نرم افزار حسابداری هوفر

از دیگر نرم افزارهای حسابداری خدماتی که عملکرد مناسبی را از خود نشان داده نرم افزار هوفر می باشد. شما عزیزان می توانید با این ابزار لینک پیش فاکتور با قابلیت پرداخت را برای مشتریان خود ارسال کنید تا در صورتی که تمایل به استفاده از خدمات شما را داشتند بتوانند مبلغ آن را در سریع ترین زمان ممکن پرداخت کنند. از دیگر ویژگی های نرم افزار هوفر کنترل حد اعتبار، پیامک یادآوری برای سررسید چک، گزارشگیری های متنوع، تعریف لیست قیمت خدمات، تهیه صورت مغایرت بانکی و … است.

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات