نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

نرم افزار حسابداری آنلاین یکی از نرم افزارهای جدید محسوب می شود که مورد استقبال شرکت ها و سازمان های زیادی قرار گرفته و توانسته نیاز کسب و کارها را به امور حسابداری مرتفع سازد. این سیستم ارتباط میان واحدها را منسجم تر کرده و در نهایت شاهد یکپارچه شدن و سیستماتیک شدن امور مالی هستیم. در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی نرم افزار حسابداری آنلاین بپردازیم.

 

نرم افزار حسابداری آنلاین

 

نرم افزار حسابداری آنلاین

نرم افزار حسابداری آنلاین جزو نرم افزارهای ابری قلمداد می شوند که جزو مفاهیم جدید در حوزه تکنولوژی به حساب می آیند. مدت زمان زیادی از طراحی و عرضه این نرم افزارها نمی گذرد. اما در همین زمان کوتاه شاهد استقبال بی نظیر شرکت ها و سازمان ها از آن بوده ایم. از مهم ترین مزایای نرم افزار حسابداری آنلاین می توان به بهبود ارتباط میان واحدها و ایجاد انسجام در آن ها، حسابداری منظم تر، یکپارچه سازی و سیستماتیک کردن امور مالی و … اشاره کرد. به طور کلی نرم افزارهای حسابداری به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم بندی می شوند. منظور از نرم افزارهای آفلاین همان نرم افزارهایی هستند که بر روی کامپیوتر نصب می شوند و افراد برای دسترسی به اطلاعات آن هیچ نیازی به استفاده از مرورگر ندارد و باید حتما در محل کار خود حضور داشته باشد.

از ویژگی های نرم افزار آنلاین این است که برای ورود به اطلاعات و داده ها باید یک مرورگر اینترنت در اختیار داشته باشید و از هر جای دنیا می توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. هیچ نیازی به حضور فیزیکی شما در شرکت نیست. در حال حاضر امکان طراحی نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار حسابداری موبایل فروشی، نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم افزار حسابداری خدمات کامپیوتری، نرم افزار فروشگاهی سوپرمارکت و … به صورت آنلاین وجود دارد. این نرم افزارها هیچ نیازی به نصب بر روی کامپیوتر ندارند و همان طور که از نامشان پیداست به شکل آنلاین کار می کنند.

همین الان نرم افزار حسابداری فروشگاهی را با قیمت استثنایی خریداری کنید

مزایای حسابداری آنلاین

بهترین نرم افزار حسابداری شخصی اندروید

ممکن است شما مدیر یک مجموعه یا شرکت باشید و دائما در سفرهای کاری به سر ببرید. عدم حضور شما در شرکت نباید مانعی برای نظارت بر امور باشد. با نصب نرم افزار حسابداری آنلاین می توانید در هر نقطه از جهان که هستید به اطلاعات و داده ها ورود کنید و آن ها را به طور دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. مهم ترین بخش در هر کسب و کار، بازاریابی و فروش است و این بخش باید به طور دائم توسط مدیر یک مجموعه بررسی شود. این ویژگی در خصوص نرم افزارهای آفلاین وجود ندارد و افراد باید حتما در محل شرکت حضور داشته باشند تا بتوانند اطلاعات را بررسی کنند.

حذف کاغذبازی

اگر خاطرتان باشد در سال های گذشته هیچ خبری از اینترنت، نرم افزارهای مختلف و .. نبود. تمام اطلاعات و داده ها در پرونده های قطور بایگانی می شدند. افرادی که به دنبال اطلاعات خاصی بودند باید به سراغ بایگانی می رفتند و تمام پرونده ها را برای دستیابی به داده های مورد نظر زیرو رو می کردند. اما امروزه این مشکل به طور کامل مرتفع شده است. هیچ کدام از سازمان ها و شرکت ها نیازی به اختصاص فضا برای بایگانی ندارند و تمام امور حسابداری، تشکیل پرونده، داده ها و … در فضای آنلاین و دیجیتال ذخیره می شوند. هر زمان که به آن ها نیاز داشته باشیم با یک جستجوی ساده دسترسی پیدا خواهیم کرد.

یکپارچه سازی یا ایجاد اکوسیستم

منظور از اکوسیستم، یکپارچه سازی مدیریت مجموعه و امور مالی در شرکت می باشد. استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین این اجازه را به مدیر شرکت می دهد تا یک اکوسیستم مفید و موثر در شرکت ایجاد کند و نه تنها خود، بلکه سایر کارمندان نیز از آن منتفع شوند. اگر تا کنون از نرم افزارهای حسابداری استفاده کرده باشید به خوبی می دانید که بسیاری از آن ها کامل نیستند و برای تکمیل آن ها باید به طور جداگانه از نرم افزارهای حقوق و دستمزد، مدیریت پروژه، حضور و غیاب و … استفاده کنید. اما نرم افزارهای آنلاین یک مجموعه کامل هستند و یک سیستم مدیریت همه جانبه و متمرکز ایجاد می کنند.

کاهش هزینه ها

هنگامی که از نرم افزارهای آنلاین استفاده می کنید هیچ نیازی به پرداخت هزینه بابت تهیه سخت افزار، نصب، تنظیمات و … پرداخت کنید. در سال های گذشته که اغلب شرکت ها از سیستم های آفلاین حسابداری استفاده می کردند با مشکلاتی در زمینه بروزرسانی سیستم مواجه بودند. زیرا مجبور بودند برای دریافت آخرین ورژن، اقدام به نصب مجدد نرم افزار کنند و این امر نیازمند پرداخت هزینه زیاد بابت کانفیگ و … می شد. نرم افزارهای آنلاین علاوه بر کاهش این هزینه ها مزایایی همچون قیمت مناسب تر، بروزرسانی دائمی و … می باشند که در طول زمان سود زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

کلام آخر !

در این مطلب به تعریفی از نرم افزار حسابداری آنلاین و بررسی ویژگی های آن پرداختیم. اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگوییم که این سیستم ها علاوه بر تمام مزایای مذکور، دارای معایبی نیز هستند. البته اگر به سراغ برندهای معتبر بروید از میزان معایب آن کاسته می شود. برخی از نرم افزارهای آنلاین نمی توانند در طولانی مدت، به نیاز افراد پاسخ دهند. زیرا هر چه میزان داده ها و اطلاعات افزایش پیدا می کند هزینه های اضافی را ایجاد می کند. این هزینه ها بابت نگهداری اطلاعات، استفاده از گزارشات و … می باشد.

یکی دیگر از معایب نرم افزارهای حسابداری آنلاین، به خطر افتادن امنیت آن هاست. البته این موضوع تا حد زیادی حل شدنی است. اما به طور کلی کارشناسان معتقد هستند که مخازن اطلاعاتی این سیستم ها هدف جذابی برای نفوذگران به حساب می آید. اگر قصد دارید به سراغ این نرم افزارها بروید ابتدا از راه حل های امنیتی ارائه شده از جانب شرکت مطمئن شوید.

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات