معرفی نرم افزار حسابداری املاک

معرفی نرم افزار حسابداری املاک

نرم افزار حسابداری املاک یکی از بهترین ابزارهای مالی برای فعالان این بازار می باشد. مشاورین املاک همانند سایر مشاغل برای مدیریت اوضاع مالی خود باید از ابزارهای مربوطه استفاده کنند تا بتوانند مدارک و اسناد دقیقی از روند کاری خود در اختیار داشته باشند. در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی نرم افزار حسابداری املاک، به جوانب مختلف آن نیز اشاره کنیم.

نرم افزار املاک

هدف اصلی از طراحی نرم افزار حسابداری املاک در اختیار داشتن اسناد و مدارک دقیق از روند کار می باشد. استفاده از ابزارهای مالی به تمام مشاغل کمک می کند تا شغل خود را توسعه دهند و برای آینده خود برنامه ریزی کنند. شما عزیزان با استفاده از نرم افزار حسابداری املاک می توانید میزان رشد و سود خود را نسبت به سال های قبل مقایسه کنید. علاوه بر آن میزان دقیق نقدینگی را مشخص کنید و آمادگی لازم برای پرداخت هزینه هایی از جمله مالیات را داشته باشید.

همین الان نرم افزار حسابداری فروشگاهی را با قیمت استثنایی خریداری کنید

این نرم افزار کمک می کند تا مشاورین املاک بتوانند سوابق مالی را به طور دائم بروزرسانی کنند و جستجوها را بر اساس پارامترهای مختلف انجام دهند. برای استفاده از این قابلیت ها هیچ نیازی به دانش حسابداری نمی باشد و افراد می توانند با کمترین دانش و اطلاعات، به نیاز خود پاسخ دهند.ویژگی های فوق نه تنها در خصوص نرم افزار املاک بلکه در زمینه سایر نرم افزارهای حسابداری نیز دیده می شود. افراد می توانند بر اساس نیاز خود از نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار حسابداری خدمات کامپیوتری، نرم افزار حسابداری موبایل فروشی، نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم افزار فروشگاهی سوپرمارکت و … استفاده کنند.

کاربرد نرم افزار حسابداری املاک چیست ؟

تمام نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزار حسابداری املاک به منظور منعکس کردن معاملات مالی، شرایط و رویدادها کاربرد دارند. از آنجایی که یکی از مهم ترین وظایف حسابداران، ارائه گزارشات مالی می باشد نرم افزارها قادر به تهیه و ارائه این گزارشات می باشند. در سال های گذشته که استفاده از نرم افزار حسابداری رواج نداشت تمام عملیات مالی که در یک بازه زمانی اتفاق می افتادند در دفاتر ثبت می شدند. به همین دلیل بعد از گذر زمان نیاز به ایجاد بخشی به نام بایگانی بود.

در بایگانی پرونده، اسناد مالی و زونکن های متعددی نگهداری می شدند که دائما در معرض خطراتی همچون آتش سوزی، سرقت و … قرار داشتند. اما از زمانی که نرم افزار حسابداری ابداع شد و توانست تحولات عظیمی در این صنعت به وجود آورد شاهد رفع خطرات مذکور از اسناد مالی هستیم. اگر محیط کسب و کار شما کوچک است و مکانی برای نگهداری اسناد و پرونده های مالی ندارید استفاده از نرم افزار حسابداری به نفع شما خواهد بود. زیرا تمام اسناد را در دل خود نگهداری می کند و فضایی را اشغال نمی کند.

مهم ترین بخش ها در نرم افزار املاک چیست ؟

شغل مشاور املاک همانند سایر مشاغل دارای صورت های مالی از جمله بدهکاری، بستانکاری، حقوق صاحبان سهام یا شرکا، دارایی و … می باشد. نرم افزار حسابداری می تواند آخرین وضعیت مالی یک مشاور املاک را ارائه دهد. وضعیت مالی مذکور به نام ترازنامه شناخته می شود که تاثیر زیادی در شناسایی سود، زیان و .. دارد. مشاغلی که توجهی به ترازنامه و موارد مندرج در آن نمی کنند موفقیت چندانی در انتظار آن ها نخواهد بود.

 

 

دارایی

دارایی همان منابعی می باشد که حاصل مبادلات و معاملات گذشته می باشد. دارایی ها به دو دسته جاری و غیر جاری تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها دارای مشخصه های منحصر به فرد هستند. برای آشنایی با انواع دارایی می توانید به مطالب قبلی وب سایت ما مراجعه کنید. انتظار داریم دارایی های منافع مالی زیادی در آینده ایجاد کنند.

بدهی

بدهی ها نیز همانند دارایی ها در دو نوع جاری و غیرجاری می باشند. در واقع تعهداتی هستند که در گذشته شکل می گیرند و انتظار داریم که در آینده باعث خروج وجه نقد یا کاهش منابع اقتصادی شوند. در نرم افزار حسابداری املاک می توانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

صورت سود و زیان

در صورت سود و زیان می توانیم میزان درآمدها و هزینه های یک مشاور املاک را در بازه زمانی تعیین شده بررسی کنیم. در صورت سود و زیان عناوین دیگری نیز استفاده می شوند که شامل صورت عملیات یا صورت درآمد می باشد.

نتیجه گیری !

در این مطلب اقدام به معرفی نرم افزار حسابداری املاک، کاربردها و بررسی بخش های مهم آن کردیم. طبق تحقیقاتی که در زمینه کسب وکارهای مختلف انجام شده نشان می دهد که بیش از 70% از مشاغل، در سال دوم تاسیس دچار مشکلاتی از جمله ورشکستگی می شوند. مهم ترین دلیل ورشکستگی آن ها عدم دسترسی به اطلاعات و تجزیه و تحلیل درست اوضاع مالی می باشد. اما امروزه کمتر شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم. توصیه می کنیم در همان ابتدای تاسیس دفتر مشاور املاک، خرید و نصب نرم افزار حسابداری را در اولویت کاری قرار دهید تا بتوانید تمام اسناد و مدارک مالی خود را به ثبت برسانید و از این بابت دچار مشکل نشوید.

به جرات می توان گفت که نرم افزار حسابداری در تمام مشاغل، جایگاهی همانند نیروی انسانی دارد. اگر بتوانید نرم افزار را به درستی انتخاب کنید گام مهمی در موفقیت برخواهید داشت. از مهم ترین امکاناتی که در این نرم افزارها وجود دارد شامل ثبت و نمایش تصاویر دقیق از منزل می باشد. همچنین امکان صادر کردن نسخه های بازدید از ملک نیز وجود دارد که به مدیران کمک می کند تا اطلاعات را به شکل طبقه بندی شده ثبت کنند.

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات