نرم افزار حسابداری بازرگانی چیست؟

نرم افزار حسابداری بازرگانی چیست؟

نرم افزار حسابداری بازرگانی برای شرکت هایی کاربرد دارد که در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت می کنند. در چنین شرکت هایی امکان تولید کالا و محصول نیز وجود دارد و استفاده از نرم افزار حسابداری بازرگانی به مدیران این شرکت ها کمک می کند تا بتوانند تمام مراحل از تولید تا صادرات کالا را ساماندهی کنند. با ما همراه باشید تا به ویژگی های نرم افزار حسابداری بازرگانی بپردازیم.

 

 

نرم افزار حسابداری بازرگانی

 

نرم افزار حسابداری بازرگانی

بهترین کاربرد نرم افزار حسابداری بازرگانی در شرکت هایی است که اقدام به واردات و صادرات کالا می کنند. شرکت هایی که قصد فعالیت مجاز در این زمینه را دارند باید بدانند که صرفا اجازه واردات و صادرات کالاهای مجاز را دارند. لیست کالاهای مجاز از جانب سازمان های مربوطه اعلام شده که ممکن است هر ساله دچار تغییراتی شود. شرکت های تجاری با استفاده از نرم افزار حسابداری بازرگانی می توانند به راحتی سود و زیان خود را از هر معامله محاسبه کنند و علاوه بر اطلاع از ورودی ها و خروجی ها، از میزان تولید و فروش نیز مطلع شوند. زیرا برخی از شرکت های تجاری دست به تولید نیز می زنند و باید مراحل خرید مواد اولیه، تولید، نگهداری کالا در انبار، فروش  و … را به خوبی مدیریت کنند.

استفاده از نرم افزارهای حسابداری نه تنها در شرکت های بازرگانی بلکه در تمام مشاغل اهمیت زیادی دارد. در سال های گذشته این موضوع مهم نبود و اغلب کسب و کارها، سود و زیان حاصله را به روش سنتی یعنی کاغذ و قلم، ماشین حساب، چرتکه و … محاسبه می کردند. به همین دلیل بعد از گذشت مدت زمانی دچار مشکلات زیادی می شدند. احتمال بروز اشتباه و خطا در حسابداری سنتی بسیار زیاد بود. در حال حاضر می توان از نرم افزار حسابداری موبایل فروشی، نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار حسابداری خدمات کامپیوتری، نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم افزار فروشگاهی سوپرمارکت و … در مشاغل مربوطه استفاده کرد.

همین الان نرم افزار حسابداری فروشگاهی را با قیمت استثنایی خریداری کنید

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی

یک نرم افزار ایده آل باید از قابلیت ها و امکانات کامل برخوردار باشد تا بتواند آمار و گزارش های دقیقی به مدیر شرکت ارائه دهد. با استفاده از نرم افزارهای حسابداری می توان موجودی انبار، درصد سود و زیان، مدیریت سفارشات، زمان تحویل کالا و … را کنترل کرد. علاوه بر آن می توان کالاهای پرفروش یا کم فروش را شناسایی کرد و استراتژی آینده شرکت را بر اساس آن بنا نهاد. قطعا کالاهای کم فروش، سود زیادی برای شرکت ندارند و واردات یا تولید آن ها باید محدود باشد. بجای آن سهم بیشتری از مواد اولیه یا واردات را برای کالاهای پرفروش در نظر گرفت تا علاوه بر رفع احتیاجات مصرف کننده، سود بیشتری نصیب کسب و کار شود. قطعا ساماندهی این موارد به وسیله حسابداری سنتی، چرتکه، ماشین حساب و … امکان پذیر نمی باشد.

اگر ابعاد کسب و کار شما گسترده است و به طور بین المللی فعالیت می کنید باید در انتخاب نرم افزار حسابداری دقت بیشتری به خرج دهید. برخی از شرکت ها به جای خرید نرم افزار حسابداری به سراغ خرید نرم افزار ERP می روند. این نرم افزار خدمات بسیار گسترده تری ارائه می دهد و می توان نرم افزار حسابداری را زیرمجموعه ای از آن دانست. بهتر است قبل از هر اقدامی، نیازسنجی کنید و با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. لازم به ذکر است که تیم پشتیبانی شرکت صنوبر نیز آماده مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان می باشد. شرکت طراحی نرم افزار صنوبر یکی از بهترین شرکت های فعال در این حوزه می باشد که قادر به طراحی انواع نرم افزار حسابداری بر اساس نوع کسب وکار شماست.

صدور آنی صورت حساب

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی امکان تهیه و صدور آنی صورت حساب برای مشتریان را دارد. این امر می تواند باعث شفافیت ارتباط با مشتری شود. اگر جزو شرکت هایی هستید که معاملات شما در حجم بالا انجام می شود احتمالا علاوه بر فاکتورهای نقدی به فاکتورهای غیر نقدی نیاز دارید. نرم افزار حسابداری صنوبر قابلیت صدور انواع فاکتور و غیرنقدی را دارد و شما می توانید با مدیریت حساب بانکی و دسته چک های خود در این نرم افزار، ساماندهی امور مالی را انجام دهید.

گزارش دهی بر اساس سود و زیان

اگر مدیر یک شرکت تجاری و بازرگانی نتواند میزان سود و زیان خود را از واردات و صادرات کالا تشخیص دهد به هیچ عنوان در کسب و کار خود موفق نخواهد بود. زیرا اطلاع از این امر به او کمک می کند تا کالاهای پرفروش و کم فروش را شناسایی کند و بر اساس گزارش های مالی بدست آمده، برنامه ریزی های دقیقی برای آینده شرکت داشته باشد. اختصاص بودجه به تولید یا واردات کالاهای پرفروش نقش مهمی در موفقیت یک شرکت دارد. یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری، توجه به انواع گزارشات ارائه شده توسط آن می باشد. برخی از نرم افزارها امکان ارائه مجموعه ای از گزارشات کاربردی را دارند. اما برخی دیگر در این زمینه قدرت زیادی ندارند.

انبارگردانی و صدور خودکار کسری انبار

از دیگر ویژگی های نرم افزار حسابداری بازرگانی این است که انبارگردانی را به طور خودکار انجام دهد و کسری موجودی آن را اعلام کند. بدون شک تمام شرکت های بازرگانی کالاهای وارداتی یا صادراتی خود را در انبار نگهداری می کنند. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که فنون مختلفی برای انبارداری وجود دارد که می توان به فایفو، لایفو، میانگین موزون و … اشاره کرد. یک نرم افزار حسابداری نباید محدودیتی در نوع انبارداری داشته باشد.

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات