آشنایی با نکات کسب درآمد از حسابداری

آشنایی با نکات کسب درآمد از حسابداری

مهم ترین نکات کسب درآمد از حسابداری کدامند؟ به جرات می توان گفت اغلب کسانی که وارد رشته حسابداری می شوند با هدف کسب درآمد در حسابداری است. در سال های اخیر که مباحث مالیاتی پررنگ تر شده بازار کار حسابداری نیز به شکل حرفه ای تری رشد کرده است. این مطلب برای افرادی مفید است که به نکات کسب درآمد از حسابداری علاقه مند هستند و تمایل دارند با استفاده از مطالبی که در این بخش ذکر می شود درآمد خود را افزایش دهند.

 

نکات کسب درآمد از حسابداری

 

درآمد رشته حسابداری

قبل از آنکه به نکات کسب درآمد از حسابداری بپردازیم باید بگوییم که بخش عمده ای از افراد بر این اعتقاد هستند که درآمد رشته حسابداری عالی است. این موضوع زمانی واقعیت پیدا می کند که یک حسابدار بتواند از مهارت ها و توانایی های خود استفاده کند. در غیر این صورت تحصیلات آکادمیک تا مقطع دکترا نیز تضمین کننده درآمد عالی نیست. آموزش در این زمینه هنگامی تاثیرگذار خواهد بود که اسرار و رموز این رشته را آشکار کند. متاسفانه اغلب دوره هایی که در خصوص آموزش حسابداری برگزار می شوند تئوری و غیر عملی هستند و نمی توانند بستر مناسبی را برای ورود افراد به بازار کار فراهم کنند.

یک باور اشتباه و رایج در میان عموم مردم و کسب و کارها وجود دارد که تصور می کنند استفاده از نرم افزارهای حسابداری، می تواند جایگزین یک حسابدار حرفه ای شود. به همین دلیل نرم افزار حسابداری موبایل فروشی، نرم افزار حسابداری خدمات کامپیوتری، نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم افزار فروشگاهی سوپرمارکت و … را کافی می دانند. این موضوع در خصوص کسب وکارهای کوچک تا حدی درست است. اما با توسعه و گسترش یک شغل، استفاده از خدمات حسابداری الزامی خواهد بود. اگر قصد دارید با نکات کسب درآمد از حسابداری آشنا شوید تا انتها با ما همراهی کنید.

پیشرفت در شغل حسابداری

حسابداری جزو حرفه هایی است که می توان آن را به شکل بین المللی نیز انجام داد. انعطاف در این رشته بسیار زیاد است و می توان به طور روزانه در آن پیشرفت کرد. راه هایی که برای کسب درآمد از این راه وجود دارد متنوع هستند. اما نخستین و مهم ترین گام برای ورود به آن، سپری کردن دوره های آموزشی است. آموزش دقیق و اصولی در موفقیت یک حسابدار امری ضروری تلقی می شود. اگر بخواهیم امروزه وضعیت آموزش را نسبت گذشته مقایسه کنیم باید بگوییم که شرکت در دوره های آموزشی آسان تر شده است. زیرا بخش عمده ای از آن ها به شکل آنلاین نیز برگزار می شوند و محدودیت های زمانی و مکانی را از میان برداشته اند.

همین الان نرم افزار حسابداری فروشگاهی را با قیمت استثنایی خریداری کنید

راه های کسب درآمد از حسابداری

استخدام در شرکت

شما در طول دوره های حسابداری علاوه بر یادگیری اصول و قوانین مربوطه، به این علم دست خواهید یافت که تنها راه درآمد از این رشته، استخدام در شرکت ها یا پذیرش پروژه نمی باشد. بلکه راه های بسیار متنوعی وجود دارد که شما را به درآمد ایده آل خواهد رساند. لازم به ذکر است که استخدام در یک شرکت یا قبول پروژه های مختلف، زمانی امکان پذیر است که شما به طور کامل با قوانین مالیاتی، حسابداری، بیمه و .. آشنا باشید تا بتوانید پیشنهادهای خوبی در این زمینه دریافت کنید. اگر بتوانید در امر حسابداری، یک رزومه قوی برای خود ایجاد کنید شرکت های بزرگ و معتبر برای همکاری به سراغ شما خواهند آمد. در این شرایط حق انتخاب بیشتری خواهید داشت و پروژه هایی را انتخاب می کنید که دستمزد بالاتری دارند.

همکاری با شرکت های بین المللی

همان طور که در ابتدای مطلب در خصوص نکات کسب درآمد از حسابداری ذکر کردیم، این شغل جزو آن دسته از مشاغلی محسوب می شود که امکان فعالیت به طور بین المللی در آن وجود دارد. اما افرادی در این زمینه موفق خواهند بود که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند. اشراف به زبان انگلیسی سبب می شود  تا شما بتوانید تا طرف های خارجی به نحو احسن وارد مذاکره شوید و پروژه آن ها را بپذیرید.

مشاور مالی و تحصیلی

از دیگر نکات کسب درآمد از حسابداری این است که شما می توانید در جایگاه یک مشاور مالی و تحصیلی فعالیت کنید. لازم به ذکر است که افرادی در این زمینه موفق می شوند که در رشته خود حاذق باشند و دوره های آموزشی را به خوبی پشت سر گذاشته باشند. بسیاری از کارفرمایان و مدیران شرکت های تجاری حاضرند با پرداخت حق مشاوره به افراد متخصص، از پس چالش های مالی سازمان بربیایند و دچار مشکلات قانونی نشوند. این موضوع در خصوص مالیات و بیمه بسیار پررنگ تر خواهد بود.

یادگیری حسابداری پیمانکاری

همان طور که می دانید شرکت هایی که در زمینه پروژه های عمرانی و دولتی فعالیت می کنند بسیار زیاد هستند. حسابداری پیمانکاری یکی از شاخه های پردرآمد در این رشته محسوب می شود که اغلب مدیران این شرکت ها برای ساماندهی مالی پروژه ها، به دنبال یک حسابدار حاذق و حرفه ای می گردند. اصل موفقیت در این زمینه، آشنایی کامل با اصول حسابداری و حسابداری پیمانکاری است.

تدوین دوره های آموزشی و فروش آن ها

کسانی که به تدریس علاقه مند هستند می توانند دانسته ها و تجارب خود را در قالب یک دوره آموزشی تدوین کنند و آن را به طور آنلاین به فروش برسانند. البته تدریس در آموزشگاه های آزاد و دانشگاه ها نیز امکان پذیر خواهد بود. در حال حاضر ابزارهای زیادی وجود دارند که به موفقیت شما در این رشته کمک می کنند. مهم ترین ابزار، اینترنت است که به وسیله آن می توانید به راحتی اطلاعات و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از آن کسب درآمد کنید.

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات